Kvickly Iværksætterhus, Ry

Kolt Puljen

Støtte til Kolt

KoltPuljen er stiftet med det formål at støtte initiativer med almen interesse, som øger livskvaliteten for borgere i Kolt-Hasselager. Puljen får hvert år tildelt 10% af  overskuddet fra den lokale SuperBrugs.

Herunder kan du læse om stort og småt, som Brugsforeningen TRYG har støttet i Kolt-Hasselager.

Søg støtte fra Kolt Puljen

2020

Kolt Hasselager Håndbold får støtte til køb og montering af spærrenet i Hasselager Hallen

Spærrenettet vil give mulighed for at opdele hallen i mindre zoner, så der kan være flere aktiviteter i hallen samtidigt.

Brugsforeningen TRYG har doneret 38.875 kr. til Kolt Hasselager Håndbold til køb og opsætning af spærrenet – samt til køb af beachflag, således udenbys gæster kan finde vej til den rigtige hal.

Bering Forsamlingshus har fået støtte til LED-belysning

Den store sal i Bering Forsamlingshus havde gamle, beskadigede og energikrævende lysarmaturer. Derfor ønskede brugerne af forsamlingshuset – Bering Valgmenighed og Bering Gymnastik og Teater at udskifte armaturerne til LED-lys med styrkeregulering og -nuance.

Brugsforeningen TRYG har støttet montering af lysanlæg med lavt energiforbrug med 25.000 kr.

Kolt-Hasselager har fået en Spiselund

Som en del af udviklingsplanen for Kolt-Hasselager bliver grønne områder løbende forskønnet til glæde for lokalsamfundet. Nu har byen også fået en Spiselund med 15 frugttræer og 40 bærbuske.

Vi er meget glade for, at vi har kunne være med til at støtte opførelsen af Spiselunden med 4500 kr. Tak til Kolt-Hasselager Fællesråd og de øvrige sponsorer for, at vi sammen kunne muliggøre dette initiativ. Det vil sprede glæde i lokalområdet, når byen næste år kan gå på smagsopdagelse.

Kolt Ungdomsklub har fået 75.000 kr. til at købe computere

Ungdomsklubben i Kolt har fokus på at at være et attraktivt samlingssted for unge 13 til 18 år – et samlingssted hvor de unge kan game, hygge, spise, se film og være sammen med hinanden og voksne mennesker i trygge omgivelser.

Klubben manglede midler til at etablere et computerrum. Til dette formål gav KoltPuljen derfor en støtte på 75.000 kr.

Støtte til KHIF Gymnastik har muliggjort køb af airtrack

En airtrack skaber nye og sjove muligheder for bevægelse, hvor alle aldre kan være en del af fællesskabet. Den virker nemlig både motiverende og udviklende ved at gøre leg og spring sjovere.

Brugsforeningen TRYG har støttet KHIF Gymnastik med 46.235 kr. til , så foreningens drøm om at få en airtrack kunne blive opfyldt.

Støtte til Fællesrådet i Kolt-Hasselager

Fællesrådet i Kolt-Hasselager har fået en støtte på 20.000 kr. Pengene går til projekter, som Fællesrådet sætter i gang med fokus på at udvikle lokalområdet og støtte lokale fællesskaber.

Nyt scenetæppe til Bering Amatør Teater

Bering Amatør Teater har fået et nyt scenetæppe. Et tæppe der kommer til at sætte rammen for mange gode stunder, historie og glæde i lokalsamfundet. For at muliggøre dette har Brugsforeningen TRYG støttet med 10.000 kr.

Støtte til Fællesrådet Kolt-Hasselager

Brugsforeningen TRYG har støttet Fællesrådet i Kolt-Hasselager med 20.000 kr. Pengene går til projekter, som Fællesrådet sætter i gang i lokalområdet – med fokus på at bidrage til at udvikle lokalområdet og støtte lokale fællesskaber.

Fodbold i Kolt-Hasselager IF

I SuperBrugsen Kolt kan du samle dine boner og støtte lokalt. Bonerne samles i vores flotte bon-kuvert, der udleveres ved kassen. Når du som kunde har samlet 25 boner kan du bytte din fyldte kuvert med et frisk rugbrød eller franskbrød fra bageren. Vi sponsorerer fodbold-afdelingen i Kolt Hasselager IF med 3% af det samlede indkøb. Kuverterne gemmes og vi trækker lod herfra om 4 gavekort a 1000 kr., der deles ud til 4 heldige vindere hvert år. Sponsoratet beløber sig til cirka 80.000 kr. årligt.

Børnebil i SuperBrugsen Kolt, 2019

I SuperBrugsen Kolt kan dit barn nu køre rundt i vores nye børnebil, mens indkøbene bliver klaret.

Superbrugsen Cup for børn, 2017-2019

Hvert år siden 2017 har SuperBrugsen arrangeret “Superbrugsen Cup”, hvor børn får en weekend med masser af sjov, motion og fællesskab. Senest oktober 2019.

Bering Amatørteater, 2017-2019

Hvert år bevilliger Brugsforeningen TRYG/SuperBrugsen Kolt 15.000 kr. til Bering Amatørteater. De dygtige skuespillere underholder ofte i butikken ved højtider som jul, påske, fastelavn og halloween.

Hjertestarter, 2019

Vi har givet byen to hjertestartere; én i SuperBrugsen Kolt og én i den anden ende af byen.

Juletræs-tænding og børne julesokker

Hvert år til jul holder vi juletræstænding foran SuperBrugsen Kolt. Vi indsamler på denne dag også julesokker fra de børn, der ønsker at have deres julesok hængende i butikken. Få dage før juleaften afholder vi et arrangement, hvor julemanden kommer og giver børnene deres sokker igen – nu fyldt op med masser af lækkerier. I 2018 indsamlede vi omkring 450 julesokker.

International pandekagedag, gratis pandekager

På international pandekagedag uddeler vi gratis pandekager til alle sultne borgere.

MultiWine og KH-IF

14-16 gange årlig har SuperBrugsen Kolt besøg af KH-IF’s forskellige afdelinger, der står og laver smagsprøver.
Vi giver i samarbejde med MultiWine 5 kr. pr. solgt flaske til foreningen.

Peterlyst Gårdbutik

Vi støtter det lokale. Hvert år har vi samarbejde med Peterlyst Gårdbutik, hvor vi sælger deres lokale kartofler.