SuperBrugsen i Kolt ønsker at etablere et mindre butiksråd, der i samarbejde med butikken kan hjælpe med at give mere end 250.000 kr. tilbage til de lokale borgere i Kolt, Hasselager og omegn. Derfor søges der nu efter ildsjæle og initiativtagere, der brænder for at gøre byen og området endnu mere attraktivt.

Vil du have indflydelse på, hvordan en kvart million kroner skal fordeles i lokalsamfundet? Brugsforeningen TRYG, som bl.a. ejer SuperBrugsen Kolt, har siden 2016 uddelt flere millioner kroner til lokalsamfundet; Ry, Kolt og opland. De ønsker at støtte projekter og initiativer, der kommer en bred skare i lokalsamfundet til gavn. Har projektet et bæredygtigt afsæt, er det et plus. Brugsforeningen TRYG arbejder nemlig ud fra FNs 17 verdensmål, hvor ikke mindst klima står højt på dagsordenen.

Brugsforeningen TRYG søger nu 4 nye medlemmer, som skal udgøre Kolt Butiksråd.

Butiksrådets ansvarsområder

Ud over at fordele midlerne lokalt i Kolt, hvilket er den primære opgave, skal butiksrådet i Kolt agere medlemmernes talerør i butikken og butikkens ambassadører i lokalsamfundet. Det er butiksrådet, som arrangerer aktiviteter og bevarer og fornyr butikkens traditioner, fx fødselsdage, jul, fastelavn, torvedage, etc.

Butiksrådet holder sig orienteret om butikkens drift og strategier og har dermed løbende korrespondance med butikschefen. Butiksrådet deltager ligeledes i foreningsrådets møder, fordeler midler via lokalpuljen og deltager i ansættelsen af ny uddeler.

Rådet består af 4 medlemmer og en formand. Begge dele vælges for 2 år ad gangen.

Fællesskab, tryghed og ansvar

”Vi handler sammen” – og på den måde skaber vi et trygt og fælles lokalsamfund, hvor flere tager ansvar.

Brugsforeningen TRYG er en lokal, aktiv medspiller, der bidrager med engagement og penge til lokalsamfundet. De penge, vi hvert år tjener, bruger vi på at vedligeholde vores forretningsenheder og til lokal støtte. Brugsforeningen TRYG er ejet af ca. 6.800 medlemmer og skal derfor ikke tjene penge til en ejer. Pengene bliver tjent lokalt og brugt lokalt. Du har mulighed for at få indflydelse på, hvordan og til hvem, hvis du tilmelder dig vores informationsmøde.

Tilmelding

Det vil være muligt at tilmelde sig et stort informationsmøde, hvor første butiksråd vælges. Mødet vil finde sted tirsdag d. 25. februar kl. 19.00 (nærmere besked om lokation kommer snarest) Tilmelding sker på 02785@coop.dk

Bemærk, at tilmelding er påkrævet senest 18. februar. Ved tilmelding oplyses navn og medlemsnummer på deltagende. Der skal samtidig oplyses, om man ønsker at være på valg til det kommende butiksråd.
Rådet etableres når medlemmernes repræsentanter er fastsat.

Kontakt

Spørgsmål rettes til Daniel Schønebech på (+45) 86 28 59 00 eller daniel.schoenebech@superbrugsen.dk