Brugsforeningen TRYG har lanceret et helt nyt koncept: TRYGS venner

Fra juni 2022 vil du i vores butikker kunne møde nogle smilende herrer og damer, måske lidt grå i toppen, iklædt en bluse med teksten: Jeg er her for at hjælpe dig. Vi er nemlig gået i luften med et helt nyt senior-koncept, som både skal glæde kunderne, der vil opleve en service ud over det sædvanlige, og seniorerne selv, som får både opgaver og et fællesskab at stå op til. Teamet kalder vi til sammen for TRYGs venner.

Konceptet møder enorm stor begejstring, formentlig fordi det giver seniorerne følelsen af at være en ekstra ressource i stedet for en ældrebyrde.

TRYGS venner får en alsidig rolle i vores butikker. Deres ypperste opgave er at bidrage til, at vi kan yde Danmarks bedste kundeservice. Og hvad er så god kundeservice? Ja, i vores øjne mange ting. At kunden bliver mødt med et varmt “hej” samt øjenkontakt, at der altid er mulighed for at få hjælp og blive fulgt helt hen til den vare, som kunden ikke kan finde. At overtage rene kurve og vogne, at møde en skinnende vinafdeling uden støv på flaskerne. At få den fornødne hjælp hvis man er nysgerrig på Scan&Betal men ikke helt tør give sig i kast med det. At kunne få en smagsprøve på nogle af butikkens spændende produkter, eller at få hjælp til at bære poserne til bilen, hvis man har et barn på armen eller er dårligt gående.

Vi ønsker naturligvis, at seniorerne skal nyde godt af det, som de netop er gået på pension for: Ekstra tid! Derfor er jobbet hos os ekstremt fleksibelt. Har børnebørnene brug for pasning, trækker golfbanen ekstra meget i sommermånederne eller skal der bare være mere tid til at nyde sommerhuset, så sadler vi selvfølgelig om.

Konceptet er nyt for os alle, så vi siger os ikke fri for at lave fejl. Men vi, og alle 35 seniorer, går ind til projektet med masser af energi og lysten til at lære – og ikke mindst lysten til at yde den bedst tænkelige kundeservice.

Grundet den høje interesse, der har vist sig, ansætter vi i skrivende stund desværre ikke flere til team TRYGS venner. Du er dog altid velkommen til at skrive til lena@brugsforeningentryg.dk, hvis du ønsker at komme i betragtning, hvis der opstår en ledig stilling.