Kommende arrangementer

Her kan du se en liste over kommende arrangementer, der afholdes af eller i samarbejde med Brugsforeningen TRYG. Du kan tilgå information og tilmelding herunder.

Onsdag den 28. oktober kl. 19 - 20.30, i "Udsigten"

Fra FDB til Coop – andelstanken og den nye deleøkonomi

Coop – en virksomhed og et fællesskab – der bygger værdier, hvor det ikke handler om at lave en stor profit til aktionærer, men om at skabe den største værdi for 1,8 millioner medlemmer. Hvordan går 1800-tallets andelsbevægelse i spænd med den digitale tidsalder og moderne deleøkonomi – og hvordan andelsbevægelsen kan være til gavn for den danske samfundsstruktur? Kom og hør Claus Skytte, ekspert i deleøkonomi, give sit på andelsbevægelsens berettigelse.

Onsdag den 11. november kl. 19 - 20.30, i "Udsigten"

Dansk andelstradition vs. Global forbrugskultur

Verner Lynge stiller skarpt på en dansk butiks- og foreningskultur under pres. Som medlemsejet andelsforening har Coop modstået globalt pres fra lavpriskulturen, vækstkulturen og aktuelt fra internethandel. Men kan Coop blive ved? Har andelstanken og madfællesskaberne en berettigelse – eller er det grøn ønsketænkning i et lille land?

Tirsdag den 24. november kl. 19 - 20.30, i "Udsigten"

Vesten mod Vesten

Hvordan kan det være, at Vesten, der har overvundet alle rivaler og præsteret frihed, fred, lighed, velstand og fremskridt på et niveau, ingen havde regnet for muligt, er ved at tabe til sig selv? Det har Rune Lykkeberg, chefredaktør på Dagbladet Information, sat sig for at undersøge i bogen Vesten mod Vesten, som sætter rammen for denne aften.