Kvickly Broen, Ry

Ry Puljen

Støtte til Ry

Ry Puljen er stiftet med det formål at støtte mindre initiativer med almen interesse, som øger livskvaliteten for borgere i Ry og opland. Puljen får hvert år tildelt 500.000 kr. af overskuddet fra den lokale Kvickly og SuperBrugs.

Herunder kan du læse om stort og småt, som Brugsforeningen TRYG har støttet i Ry.

Ofte yder vi også økonomisk støtte til større projekter – læs om dem her.

Søg støtte fra Ry Puljen
100 højskolesangbøger til at fremme fællesskabet

Lions har haft et ønske om at medvirke til, at Fælleskabets Hus bliver et sted hvor livet leves på værdig vis for beboerne i samarbejde med byen. De har bl.a. igangsat fællessang én gang om måneden. De ønskede i den forbindelse at anskaffe 100 højskolesangbøger, hvorfor de ansøgte RyPuljen om 20.000 kr.

Ny boldmaskine til Ry Tennisklub

Den eksisterende boldmaskine hos Ry Tennisklub var udtjent. Den var meget populær blandt unge og voksne, hvorfor der var et stort ønske om at anskaffe en ny. Særligt de unge er glade for maskinen. Den bruges som en del af træningen, men også mellem træningerne, hvor de unge kan øve sig med maskinen alene eller sammen med en kammerat. RyPuljen støttede i Q1 2021 Ry Tennisklub ved indkøb af denne maskine.

Corona-gave til byen fra COOP og Brugsforeningen TRYG

Oven på corona-nedlukningen, var det altafgørende for byen at få gang i handlen igen. Kvickly Ry donerede derfor 100.000 til markedsføring af byens butikker. “Vi er glade for, at vi kan bidrage til genåbningen” siger varehuschef Brian Højris fra Kvickly i Ry. Planerne blev udrullet i maj, hvor byen jo også kunne fejre sin 150 års fødselsdag med stor succes.