Himmelbjerget

Brugsforeningen Trygs

foreningsudvalg

Brugsforeningen TRYG er en andelsforening, hvis formål er at drive detailhandel. Foreningen ejes af sine medlemmer, der på den årlige generalforsamling vælger en bestyrelse. Bestyrelsen er ansvarlig for foreningens drift og retning over for generalforsamlingen.

Til den daglige ledelse har bestyrelsen ansat en direktion. Bestyrelsen for Brugsforeningen TRYG tager sig af overordnede interesser såsom økonomi, strategi og jura.

Lokalt er vi repræsenteret ved butiksbestyrelser. Disse lokale butiksbestyrelser har ansvaret for at fremme vores formål: “Vi handler sammen og støtter det gode lokale liv.” Dette opnås ved at sikre en god dialog mellem den enkelte butiksbestyrelse, den lokale butiksledelse og medlemmerne og kunderne. Butiksbestyrelsen fungerer som TRYGs repræsentanter og omsætter TRYGs strategi i praksis.

I en stor og kompleks brugsforening er det nødvendigt med underudvalg i bestyrelsen. Vi har følgende udvalg:

• Koordinationsudvalget
  • Ejendomsudvalget
  • Puljeudvalgene
  • ESG-udvalget
  • Aktivitetsudvalget
  • Foreningsudvalget
  • Generalforsamlingsudvalget

Mellem medborgere

Brugsforeningen Tryg ejes af foreningens ca. 8.600 medlemmer. Foreningen ledes af bestyrelsen.