Arrangement

Fup eller Fakta – sådan spiser vi i 2035

Vi har lært, at vi skal hade plastik, avokado og måske også komælk. Og vi tænker, at madspild må være det største problem i vores omgang med fødevarer. Men er det virkelig rigtigt? Og er der ikke andre veje til god samvittighed end boykot af varer eller vaner? Thomas Roland, Bæredygtighedschef i Coop, vil punktere nogle af de myter, vi fortæller hinanden.

TID & STED

Onsdag d. 7. februar kl. 17.00
i Udsigten, Siimtoften 2, Ry.

TILMELDING SENEST D. 22. januar

PROGRAM:
Kl. 17:00: En let servering i "Udsigten", Siimtoften 2.
Kl. 17.30: Vi går mod biografen, hvor oplægget holdes.
Kl. 17.45: Oplæg v. Thomas Roland.
Kl. ca. 19.15: Afrunding.

Foredrag "Sådan spiser vi i år 2035"

OBS!! Grundet ekstremt mange tilmeldinger, har vi måttet flytte oplægget fra Udsigten til Ry Biograf. Vi starter dog i Udsigten, kl. 17.00, med en let servering klimavenligt mad. Kl. 17.30 går vi mod biografen (300 meter fra Udsigten).

Oplæg fra Thomas Roland, Bæredygtighedschef hos Coop (TILMELDINGSFRISTEN ER OVERSKREDET)

Vi bilder hinanden ind, at plastisk er langt værre for miljøet end pap. Men holder det vand? Og hvad med den udskældte avocado – er den nu også værre end et dansk æble?

Bæredygtighedschef, Thomas Roland, vil punktere nogle af de myter, vi fortæller hinanden. Han vil pege på de spændende nye løsninger, som fremtiden byder på, herunder hvordan vi agerer og spiser i år 2035. Der vil være tid til spørgsmål og diskussion om, hvad man selv kan gøre, og hvad virksomheder og politikere bør tage på sig af ansvar.

Thomas kan svare på næsten alt inden for økologi, emballage, madspild, pesticider, produktion i Danmark og udlandet, m.m.

Har du allerede nu et spørgsmål, som du brænder for at få svar på? Så send det til lena@brugsforeningentryg.dk senest d. 01.02.24 – så videregiver vi spørgsmålet til Thomas, som tilstræber at besvare det på aftenen.

Vi glæder os til at se dig i Udsigten, Siimtoften 2 – husk at tilmelde dig (og krydse af, om du tager en ven med (gratis), og om du/I ønsker mad (gratis)).

Har du spørgsmål, kontakt da lena@brugsforeningentryg.dk

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Selvom du har adgangsbillet fra årets julekalender, skal du alligevel tilmelde dig, så vi ved, hvor mange vi kan forvente. TILMELDING SENEST 22. januar (er du kommet for sent, men har et ønske om at deltage, så send da en mail til lena@brugsforeningentryg.dk, så ser vi, hvad vi kan stille op

HUSK at krydse af i feltet, hvis du tager en ven med.

Når du er tilmeldt modtager du en bekræftelse på din mail. Medbring denne eller din låge fra julekalenderen til arrangementet.