Dagli’Brugsen i Sejs-Svejbæk lukker og Brugsforeningen TRYG åbner en ny SuperBrugsen

Coop lukker Dagli´Brugsen Sejs-Svejbæk pr. 31. august.

”Vi åbner en ny SuperBrugsen i Sejs-Svejbæk i 2. kvartal 2024,” forsikrer Carsten Bank-Mikkelsen, formand for Brugsforeningen TRYG.

”Det er beklageligvis senere end planlagt, men forsinkelser i det samlede projekt har udskudt igangsætning”, fortæller formanden.

Brugsforeningen TRYG har fornøjelsen af at åbne et 1500 kvm. stort supermarked, der på bedste vis vil servicere alle i Sejs-Svejbæk med gode kvalitetsvarer. Grøntafdeling, bageri, slagter og delikatesse er noget af det, som borgerne i Sejs-Svejbæk kan se frem til.

”Vi sætter en høj standard – det ved alle, der har været i Ry. Vi har de samme ambitioner i Sejs-Svejbæk”, siger direktør Thomas Dahl, Brugsforeningen TRYG.

Kunderne henvises til Kvickly Ry indtil den nye butik åbner.

Ny pulje på 100.000 kr. til lokale initiativer

Ole Skjærbæk, formand for butiksrådet i Dagli’Brugsen Sejs-Svejbæk siger:

”I løbet af vinteren vil det nuværende butiksråd planlægge overgangen til TRYG. Specielt glæder vi os til etableringen af Sejs-Svejbæk puljen, hvor vi hvert år kan give støtte til initiativer, der drives af lokale ildsjæle i vores område”. Det første år har vi mulighed for at uddele 100.000 kr.”.

Ole glæder sig også til en ny butik: ”Vi har kæmpet for en bedre og større butik længe, og nu får vi det. Vi er så glade”.

Coop vil i videst muligt omfang tilbyde medarbejderne i Dagli´Brugsen Sejs-Svejbæk job andre steder i familien.

”Vi mangler folk i detailhandlen. Så jeg er sikker på, at de gode medarbejdere fra butikken nok hurtigt skal finde et nyt arbejde,” siger Thomas Dahl.

Efter nedlukningen af Dagli´Brugsen påbegyndes nedrivningen af bygningerne. OK tanken forbliver.