Vi vender mobning ryggen: Baglæns gåtur gennem Ry med influencer, Nicolai Aagaard

By 08/08/2023 august 11th, 2023 Forside nyheder

Sammen med den kendte influencer, Nicolai Aagaard, vil Brugsforeningen TRYG gå baglæns gennem Ry for at sætte fokus på mobning. De vil gerne have DIG og din familie med. Jo flere der går med, desto større beløb vil Brugsforeningen TRYG sende afsted til det velgørende formål.

Du kender måske Nicolai Aagaard fra de sociale medier? Med 113.000 følgere på Tiktok og 21.000 på instagram sætter han fokus på mobning, som han grundet Tourette og ADHD, selv har været et stort offer for. Bogstaveligt talt vender han mobning ryggen ved at gå baglæns igennem Skandinavien. En tur på omkring 7 måneder / ca. 2100 km.

”Jeg har både oplevet fysisk og psykisk vold, og jeg ved på egen krop, hvordan det føles når man udsættes for mobning. Derfor vil jeg rigtig gerne være med til at sætte fokus på emnet, og jeg håber, at jeg kan vise andre børn og unge, at man okay og gerne vil være en del af fællesskabet, selvom man måske er lidt anderledes,” udtaler Nicolai.

Brugsforeningen TRYG har inviteret Nicolai til Ry, lørdag d. 26. august 2023 kl. 10.00. Her venter i fællesskab en gåtur – baglæns naturligvis – på godt 2 km. Du kan støtte hans anti-mobbekampagne ved at gå med på turen. Alle byens borgere er inviteret, og Brugsforeningen TRYG håber, at rigtig mange vil gå med.

”Ud over den økonomiske støtte, vi har givet Nicolai, donerer vi yderligere 10 kr. pr. deltager til den anti-mobbe kampagne som Nicolai kører sammen med Red Barnet. Det betyder at jo flere der vil støtte op omkring det vigtige budskab, jo flere penge kan vi også bagefter sende videre til Nicolai og hans ”jeg vender mobning ryggen” indsamling”, siger Carsten Bank-Mikkelsen, Formand for Brugsforeningen TRYG.

Musik og let forplejning

Ifølge Nicolai er det anderledes krævende og udfordrende at gå baglæns. Det aktiverer musklerne på en helt anden måde og kræver væsentlig større koncentration.  ”Men vi håber, at rigtig mange har mod på at udfordre sig selv og gå med de 2 kilometer”, siger Thomas Dahl. Når deltagerne vender retur, sørger Brugsforeningen TRYG for lidt let forplejning i form af frugt, vand, juice, boller til børnene, m.m. Dette kan nydes til tonerne af børnebandet ”D’Noiz” fra Svejstrup og omegn.

For de små vil der også blive lidt at forgabe sig i, da en brandbil vil danne bagtrop på ruten.

Timingen er ikke tilfældig

Brugsforeningen TRYG stabler eventen på benene for at støtte op om Nicolais ihærdige kamp mod mobning. ”Vi markerer vores støtte ved at gå samlet i flok baglæns gennem byen – og det skaber synlighed” siger Thomas Dahl. ”Timingen er ikke helt tilfældig – vi har valgt at afholde arrangementet lige efter, at skolebørnene er vendt tilbage efter en lang sommerferie. Forhåbentlig leder det til, at børn, forældre og lærere kan tage hul på den vigtige samtale, både i skolen og hjemme.”

Vi mødes på Siimtoften 2, lige over for Kvickly, hvor bestyrelsesformand for Brugsforeningen TRYG, Carsten Bank-Mikkelsen, samt influencer Nicolai Aagaard, byder velkommen. Kom som du er – og husk at tage din familie og nabo med, så Brugsforeningen TRYG kan sende et stort beløb afsted i den gode sags tjeneste. Klapvogne m.v. er selvfølgelig velkomne.

Facts om Nicolai:

• I 2020 gik han Danmark rundt forlæns – i alt 3.159 km.
  • I 2021 gik jeg han det meste af Danmark rundt baglæns – i alt 1.937 km.
  • Han har gået med nogle af Danmarks mest kendte personer, bl.a.
    • fodboldspiller Christian Eriksen
    • sanger Malthe Ebert
    • statsminister Mette Frederiksen
    • vicestatsminister Jakob Elleman