2021 blev et skelsættende år for Brugsforeningen TRYG. Vores direktør gennem 22 år, Torben Andreassen, valgte at opsige sin stilling. Brugsforeningen er en del af Torbens DNA og det bliver meget specielt at skulle undvære ham i dagligdagen. Heldigvis har vi vundet Thomas Dahl, tidligere souschef i Kvickly Ry, som vi glæder os til at tage imod 1. januar.

Inden Corona igen begyndte at puste os i nakken, fik vi med stor succes afholdt en masse arrangementer i vores lokale ”Udsigten”. Fra foredrag om demokrati til kreative workshops med bæredygtighed i fokus. Vi takker for den enormt store opbakning, vi har oplevet i denne forbindelse. Vi håber, at vi i det nye år kan fortsætte med at tilbyde arrangementer til vores medlemmer.

Igen i år har vi fra vores puljer, Rypuljen og Koltpuljen støttet lokalsamfundet med midler til at realisere projekter og ideer. Det er blevet til en multibane, nyt udstyr til byernes foreninger, et tippitelt og et frirum for de unge, kulturarrangementer og aktiviteter, der binder borgere sammen. I år er Virklundpuljen også kommet på landkortet. Vi ser frem til fortsat at modtage ansøgninger i 2022 fra ildsjæle og frivillige foreninger, der brænder for at få gode ideer ført ud i livet.

2021 blev også året, hvor vi indgik et samarbejde med LEGEHUSET. En forening, der tilbyder et legende mødested for koffeinhungrende mødre og fædre på barsel, hjemmepassere og dagplejemødre. Kom som du er, med et barn i hånden, på armen eller i maven. Der er plads til alle. Og vi kan skrive under på, at kaffen er helt ekstraordinær god.

Noget kommer og noget går. 1. oktober 2021 valgte vi at sælge Osuma.dk til COOP mad. Synergien kan give kunderne et større udvalg og lavere priser. COOPs køb af Osuma.dk er en del af deres ambitiøse strategi, der indebærer massive investeringer i online dagligvarehandel de kommende år.

I år måtte vi grundet corona afholde generalforsamlingen digitalt. Vi regner kraftigt med, at dette ikke bliver nødvendigt i 2022, men at vi kan samles – som vi plejede – i Ry hallerne. Vi ser frem til at kunne invitere alle vores medlemmer til generalforsamling, spisning og underholdning i april.

Vi ønsker alle medlemmer, borgere, samarbejdspartnere og kunder i butikkerne en rigtig glædelig jul og et lykkebringende nytår.

Varme hilsner
Brugsforeningen TRYG