”Det er med stor glæde, at vi nu kan præsentere vores nye direktør for Brugsforeningen TRYG: Thomas Dahl, som mange medlemmer måske kan huske fra Kvickly Ry, hvor han var souschef fra 2008 til 2012. Vi i bestyrelsen er overbevidste om, at Thomas kan videreudvikle foreningen, så vi endnu stærkere kan støtte det gode, lokale liv, der hvor vi driver vores forrentninger”, siger formand Carsten Bank-Mikkelsen. Der var flere stærke kandidater med i kapløbet, men Thomas blev valgt af en enig bestyrelse, understreger formanden.

En gammel kending

I 2008 stiftede Thomas for første gang bekendtskab med Brugsforeningen TRYG. Han blev ansat som souschef i Kvickly Ry og har siden den dag drømt om at kunne udfylde Torbens plads, når tiden var inde. ”Det var med bankende hjerte og svedige håndflader, jeg læste, at Torben havde valgt at opsige sin stilling. Det var nemlig ingen hemmelighed, at jeg brændende ønskede at blive den næste i rækken af dygtige og driftige foreningsledere i Brugsforeningen TRYG,” fortæller Thomas.

Torben har fulgt spændt med på sidelinjen i ansættelsesprocessen. ”For mig havde det stor betydning, at kandidaten var klar til at gå ind i jobbet med liv og sjæl. På en god, ansvarlig og oprigtig måde. Brugsforeningen er jo mit hjertebarn” siger Torben Andreassen, for hvem det ikke har været nogen let beslutning at skulle sige farvel og tak. ”Jeg er utrolig glad for, at bestyrelsen har valgt at ansætte Thomas som ny direktør. Han er ikke bare en gammel kending. Han er jo en af mine ”gamle drenge”, fortæller Torben stolt.

Store følelser for byen

Som tidligere souschef i Kvickly Ry var Thomas med til at udvikle butikken fra en solid Kvickly til en forening. Det var en særlig tid, der vakte en masse følelser hos Thomas for både personalet, foreningen og byen.

”Da jeg i 2008 startede i Kvickly Ry, fik min kone, Louisa, og jeg vores tredje barn. Hun trak det helt store læs på hjemmefronten, og jeg lovede hende, at vi ikke skulle fortsætte med at flytte land og rige rundt.” Der kom dog et aber-dabei:  ”Indtil den dag Torben stopper … så vil jeg have dig med til Ry,” beretter Thomas.

Brugsforeningen står over for nogle vigtige beslutninger

Thomas har set Brugsforeningen udvikle sig visionært fra en enkelt Kvickly, til en stor og sund forening med flere ben. Men i de næste år, skal der tages nogle vigtige valg. ”De valg kan konsolidere økonomien for fremtiden – så udviklingen kan fortsætte, til glæde og gavn for både medlemmerne, lokalområderne og personalet. De valg, vil jeg gerne være med til at træffe og eksekvere,” siger Thomas.

Han har brugt det meste af sit arbejdsliv i COOP, og det fortryder han ikke en eneste gang. ”Andelstanken, den sociale ansvarlighed og den miljømæssige indsats, som COOP står for, har altid betydet meget for mig personligt. Det her er ganske simpelt mit drømmejob. Et mål jeg fra starten har sat for min karriere i COOP”.

Thomas Dahl

Direktør for Brugsforeningen TRYG pr. 01.01.22