Vores medlemmer har stemt: Sammen er gaven til Ry 150 år fundet

Den seneste måned har medlemmer af Brugsforeningen TRYG stemt på deres ønske til byens gave. Der er i alt 843 medlemmer, der har afgivet en stemme.

”Det er dejligt at se den store opbakning fra vores medlemmer, de har virkelig involveret sig i processen”, siger formanden for Brugsforeningen TRYG, Carsten Bank-Mikkelsen.

Afstemningen stod mellem 3 gaveforslag: Ry – Bænkenes By, Legeplads på Siimtoften og Legeplads på Bytorvet.

Medlemmernes stemmer fordelte sig således:

• Ry – Bænkenes By: 183 stemmer
  • Legeunivers på Siimtoften: 387 stemmer
  • Legeplads på Bytorvet: 273 stemmer

”Vores medlemmer har stemt, og selvom alle projekter har fået stor opbakning, så har flertallet stemt på en Legeplads på Siimtoften. Vi arbejder derfor videre med dette gaveforslag sammen med forslagsstillerne, og vi har allerede nu indledt en dialog med kommunen, da det jo som bekendt er deres grund med en eksisterende lokalplan, vi vil placere en legeplads på.”

”Det er naturligvis en længere proces at realisere medlemmernes drøm om en Legeplads på Siimtoften. Vi kommer til at arbejde benhårdt for at få det til at lykkes – og vi vil naturligvis holde vores medlemmer orienteret undervejs i processen.”

”Alle de indkomne gaveforslag taler ind i en langsigtet plan for byen, som lever og konstant udvikler sig. Derfor vil vi fremadrettet bruge det bedste fra alle projekter i det videre arbejde i vores RyByPulje”, siger Carsten Bank-Mikkelsen.