Brugsforeningen TRYG ønsker glædelig jul

By 19/12/2023 Ikke-kategoriseret
Kære medlemmer og kunder.

2023 var et mere normalt driftsår for Brugsforeningen TRYG. På trods af betydelige forandringer i COOP har vi holdt fast i en stabil kurs. Årets resultat matcher vores forventninger. Resultatet er tæt på det normale. Desværre hænger de sorte skyer stadig over os. Corona er blevet afløst af en inflationskrise, der nu igen er afløst af en rentekrise. Dette afspejler sig tydeligt i jeres indkøbsmønstre og desværre også i gadebilledet, hvor butikker er nødsaget til at lukke.

I Sejs-Svejbæk og Virklund er vi i fuld gang med at opføre to nye butikker, og vi ser frem til dagen, hvor de står færdige. I løbet af første kvartal i 2024 vil vi sammen med REMA og Netto præsentere planen for Ry Øst.

Coop har foretaget ændringer og reduceret antallet af kæder. Vi skal sige farvel til SuperBrugsen og Kvicklykæden, der nu sammenlægges under COOP-navnet. Fakta og IRMA er allerede lukkede, og Dagli’Brugsen bliver til Brugsen. Om to år skal den endelige sammenlægning være fuldført, og vi skal tage stilling til, hvilket kædeformat vi ønsker at tilslutte os.

Brugsforeningen TRYG har nu mere end 10.000 medlemmer. Vi har i 2023 sagt pænt goddag til COOP-medlemmerne fra Sejs-Svejbæk. I løbet af året har vi igen støttet projekter med mere end 800.000 kroner, initieret og drevet af vores mange medlemmer i de byer, hvor vi driver vores butikker.

Bestyrelsen ønsker jer alle en glædelig jul og et godt nytår. Lad os sammen se frem til et 2024 fyldt med håb og samarbejde.
På bestyrelsens vegne
Carsten Bank-Mikkelsen, formand