Brugsforeningen Tryg tilbyder husly til mellem 20 og 80 flygtninge fra Ukraine

I forbindelse med vores udvikling af centerområdet i Ry Øst, står er der ledige lokaler, som vi nu tilbyder til Flygtninge Frivillig Gruppen i Ry. Brunhøjvej 5 skal bruges til sortering af tøj, som er indsamlet.
Industrivej 7 og 9 stiller vi til rådighed for flygtninge, der har brug for logi. “Hvis vi arbejder lidt med indretningen, er der plads til mellem 20 og 80 personer,” siger Direktør Thomas Dahl
Lokalerne står ledige, fordi lejerne er fraflyttet i forbindelse med den forstående udvikling af centerområdet. “Alt imens vi venter på den kommunale sagsbehandling, kan vi lige så godt bruge området til noget formålstjeneligt,” fortsætter Carsten Bank-Mikkelsen, formand for Brugsforeningen TRYG.
Skanderborg kommune har en ambition om at huse 200 Ukrainske flygtninge. Nu er der mulighed for, at en del af dem kan bo i Ry.