Brugsforeningen TRYG investerer i en vedvarende og bæredygtig energikilde

Bestyrelsen i Brugsforeningen TRYG har besluttet at opsætte solceller på taget af Kvickly Ry. ”Vi er glade for, at vi nu kan bidrage til elforsyningen og den grønne omstilling,” siger formand Carsten Bank-Mikkelsen og tilføjer: ”Beslutningen har været lang tid undervejs. Men elprisernes udvikling og teknologiforbedringer på anlægget gør, at vi nu mener, at tiden er inde.” Solcelleanlægget kommer til at koste knap 2 mio. kr. Til gengæld skaber det en årlig CO2 reduktion på 113.655 kg.

Den forventede årlige elproduktion løber op i 241.944 kWh svarende til strømforbruger hos lidt over 46 husstande.

”Brugsforeningen TRYG har i forvejen fokus på den bæredygtige grønne omstilling og er allerede langt fremme med energirigtige tiltag. Blandt andet genanvender nogle af deres butikker allerede overskudsvarme, så det giver god mening at bygge videre på det gode arbejde, der allerede er gjort,” siger Energichef Nicki Pagh Børgesen fra COOP.

To OK supercharger til elbiler opsættes på Siimtoften

Brugsforeningen TRYG glæder sig samtidig til at kunne tilbyde byens elbiler opladning på Siimtoften. Her opsætter de nemlig to supercharger. Dette sker, når de får den endelige godkendelse fra Elnet.dk